Categorii
jurnal de femeie

Jurnal 3/2024 O grădină reînviată și o viață liniștită

Luna martie a început cu temperaturi relativ normale și s-a încheiat cu 29-30 de grade. Au fost și câteva zile la rând cu ploi, foarte binevenite pentru pământul secat și plantele însetate.

Tuiele uscate, însă, n-au mai putut fi salvate, au fost scoase cu rădăcini cu tot. În ultimele zile ale lui martie, un vecin binevoitor a săpat cu o motosapă pământul golaș rămas după scoaterea tuielor, a plantat un tânăr mesteacăn pletos și cinci trandafiri. Am mai plantat și niște craițe, și niște garofițe, așa că grădina și-a schimbat un pic înfățișarea.

Dacă tot suntem la flori, nu pot să nu pomenesc minunatul buchet de frezii galbene și parfumate primite de la soțul meu de 1 Martie, dar și zambila și mai parfumată lăsată la poartă de oamenii primarului local.

Cele mai parfumate ar fi trebuit să fie florile de Stephanotis, primite de 8 Martie, dar… nu numai că nu au avut miros, dar au căzut cu rapiditate, ele și o mulțime de frunze care întâi s-au îngălbenit văzând cu ochii. Am mutat planta în alt ghiveci, i-am schimbat pământul, am mutat-o în altă cameră, sperând să o salvez. Acum s-a stabilizat, nu îi mai cade nimic. Bine, florile au căzut toate deodată, au rămas doar frunzele.

În ziua de 8 Martie, în afară de surprizele de la băieți, am mai avut una specială: s-au întors graurii. Nu pot să spun ce ciripeală este în fiecare dimineață chiar în dreptul casei noastre. Zboară în stol și se mută de pe casa vecinului pe cablurile electrice de pe stradă, scăldându-se în razele soarelui. Numai pisicile dorm încă pe lângă calorifere sau între perne și șaluri de lână.

Între surprizele de la băieți s-au numărat și două cărți adorabile: ”Povestiri rusești de Crăciun” și ”Povestiri rusești de Paște”, pe care le-am citit cu mare plăcere. Am recitit și ”Consolările filosofiei”, fiindcă prima oară am citit cartea pe nerăsuflate, abia la a doua citire m-am desfătat pe îndelete.

Surprizele s-au ținut lanț, fiindcă am avut două aniversări jubiliare, întâi a unui prieten de familie, apoi a soțului meu, așa că am ținut-o tot într-un chef!

După cum se vede, încerc să aplic ceea ce recomanda într-un interviu cunoscutul și regretatul economist și profesor universitar american de origine română Anghel Rugină:

”Pentru noi, important este să ne facem viața frumoasă în jurul nostru. Să lăsăm gândurile mari, la scară internațională, că acolo jocurile sunt făcute. Nu avem nici informațiile, nici competența, nici resursele și nici mijloacele necesare să acționăm la un nivel atât de înalt.

Putem, în schimb, să ne comportăm civilizat, să ne educăm bine copiii, să conservăm, să protejăm mediul în care trăim, să ne respectăm și să ne ajutăm, pe scurt: să ne trăim viața liniștiți…”

6 răspunsuri la “Jurnal 3/2024 O grădină reînviată și o viață liniștită”

Este superb mesteacanul. Imi plac tare mult acesti copacei – sa va bucurati de el.

Si garofitele sunt foarte frumoase. Am avut la un moment dat unele roz , din cele obisnuite, in balcon. Imi plac mul de tot.

Si freziile – ahhhh ce mult imi placea in copilarie sa luam de la floraria Codlea. Mami le usca la un moment dat si aveam aranjamente. Acum, de ceva ani, florarii le parfumeaza artificial pentru ca asta e cererea si nu le mai suport :(. Ultima data era chiar sa o incurc pe scara blocului.. noroc ca am reusit sa ies pe una dintre terase in timp util. Ar trebui sa le lase naturale…

Am avut si noi o floare..Stephanotis. Nu stiam ca asa se numeste. Imi amiteste un pic de lamaita. :)). Si a noastra a sucombat la un moment dat. Intr-adevar e cam parfumata, dar apropo de asta, am observat ca unele plante luate din comert (de ex zambilele, care clar sunt tratate sa reziste) cand reinfloresc (daca rezista, unele nu mai infloresc din pacate) anul urmator, nu mai sunt nici atat de „batute” si nici atat de parfumate – cumva, replantate in pamant obisnuit, udate cu apa si atat, redevin zambile :))))).

Citatul de la final este un sfat atat de bun de urmat. Foarte bun 🙂 Si daca putem aduce putina bucurie si celor din jur, este perfect! Pupici!!

Apreciat de 1 persoană

Stephanotis este iasomia de Madagascar, deci… lamaita africana 🙂
Mă bucur că ți-au plăcut și florile și citatul – semn de viață liniștită 🙂

Apreciază

Anul acesta și la mine multe plante au avut tendința de a se usca, mai întâă câteva frunze, apoi toată planta. Unele le-am putut recupera, altele nu, altele sunt în proces de….vom vedea dacă le salvăm sau nu. Dar mă depășește motivul pentru care încep brusc să se usuce frunzele.

Și în grădină am pățit cam la fel, coacăz în cazul meu care a sucombat brusc, l-am înlocuit și noi, dar cu flori.

freziile sunt minunate, pentru mine au parfum de copilărie și de vremuri fericite, de vremuri când îmi permiteam să-mi cumpăr flori doar ca să-mi fac mie o plăcere aproape zilnică.

Frumos citeatul și demn de urmat.

Îți doresc un aprilie, cel puțin la fel de frumos ca martie care a trecut.

Apreciat de 1 persoană

Dacă ți-a plăcut, spune-mi și mie!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.